Rynek przewozów międzynarodowych ma swoje kaprysy, transport towarów za granice Polski rządzi się specjalnymi prawami a sierpień dla wielu firm kojarzy się niestety z przestojami... Największym problemem, szczególnie dla firm jednoosobowych, wydaje się być niemożność znalezienia ładunku i wracanie z trasy na "pustaka" . Nawet giełdy transportowe świecą pustkami w tym czasie.
-Małe firmy miewają problemy z eksploatacją swoich aut, ponieważ rynek w miesiacach wakacyjnych nie jest tak chłonny, oczywistą przyczyną jest okres urlopowy w krajach Europy Zachodniej - przekazuje Pan Adam Aszyk, dyrektor firmy spedycyjnej Adar, odpowiedzialnej za ładunki całopojazdowe w przewozach międzynarodowych.
- Dobrym wyjściem są stałe kontrakty z firmami produkcyjnymi z całej Europy, jednakże do ich zdobycia trzeba być liczącym się graczem na arenie. Dobrym wyjściem jest rozpoczęcie współpracy ze spedycją- tłumaczy Pan Aszyk.
Miesiące wakacyjne mogą być mordercze dla małych firm przewozowych, które ulokują auto w kraju zachodnim bez perspektyw na ładunek powrotny. Koszty niesione przez brak takiego ładunku są ogólnie znane i nie trzeba ich chyba komentować. Ciągnie się za tym nieodmiennie możliwość utraty płynności finansowej.
Kolejnym groźnym dla drobnych przewoźników zjawiskiem, jest powstawanie pseudospedycji żerującej na naiwności i ciężkiej sytuacji. Jak wskazuje kierownik spedycji Adar Pan Paweł Koszyński :
- W okresie letnim widoczny jest ruch firm, o których można powiedzieć, że nie słyną z terminowego realizowania płatności za ładunki. Przewoźnik narażony jest na duże opóźnienia w płatności, bądź jej całkowity brak, jeżeli zwiąże się z nieuczciwą spedycją.
- Aktywność nowych firm, zakładających wyśrubowane stawki w czasie zapaści na rynku powinna być czynnikiem ostrzegawczym, łatwo stracić duże pieniądze, czasem dorobek życia, na niepewnej transakcji. Postawienie na dużego i znanego gracza umożliwi nam prawidłową weryfikację ładunku i terminową płatność. Rzeczy najważniejsze w tym biznesie. Dla przykładu u nas miesiące letnie nie są wyzwaniem, mamy długoterminowe kontrakty, realizowane przez cały rok, dzięki czemu firmy z nami związane jeżdżą bez przestojów nie martwiąc się problemami rynku- podkreśla dobre strony spedycji Adar Pan Adam Aszyk.
Artykuł z dnia
Archiwum artykułów