Parę dni temu pojawiła się informacja na temat lekkiego (około 32 kg) elektrycznego silnika firmy Bosch. Jednostka ma służyć w samochodach o napędzie elektrycznym, jest elastyczna, od ruszenia ma 200 Nm a w specjalnej wersji Axe Split jest możliwy napęd na cztery koła.
Jak twierdzi Joachim Fetzer, odpowiedzialny w Bosch za silniki do aut hybrydowych i elektrycznych, ta jednostka jest wyjątkowa ze względu na pewne właściwości. Jest bowiem lżejszy od silnika spalinowego i oferuje sporą moc, do 80 kW, dodajmy do tego fakt, że nie musimy kontrolować poziomu oleju, wsteczny jest wrzucany elektrycznie i nie potrzebujemy skrzyni biegów ze względu na stałe przełożenie i mamy prawdopodobnie przepis na sukces.
Na dzień dzisiejszy użytkownicy Fiata 500e czy Peugeot 3008 mają zastosowane rozwiązania wiążące je z tym silnikiem i sprawują się doskonale, ponieważ można go montować w różnych konfiguracjach (w hybrydach może napędzać tylną oś podczas gdy spalinowy napędza przednią).
Niewątpliwie jest to kolejny krok w przyszłość motoryzacji.
Źródło: Bosch.pl
Artykuł z dnia
Archiwum artykułów