Szybka reakcja polskiego Ministerstwa powinna odnieść skutek, MTBiGM wystąpiło do Ambasadora Republiki Białorusi w Polsce o uwolnienie zatrzymanych dotychczas pojazdów polskich przewoźników.
Trzy dni temu odbyło się zaś posiedzenie mieszanej, polsko-białoruskiej komisji ds. międzynarodowych przewozów drogowych. Polska strona podejmuje działania mające na celu pomoc krajowym przewoźnikom wykonującym transport do Rosji, cała historia zaś może mieć związek z zapowiedziami Rosji dotyczącymi zaprzestania uznawania karnetu TIR.
Sytuacja wygląda na skomplikowaną, sprawa rozwija się na paru frontach. Minister Nowak i Szef Służby Celnej robią wszystko aby załatwić pozytywnie całą sytuację, dodatkowo zainteresowano kwestią Europejską Komisję Gospodarczą ONZ w Genewie która sprawuje nadzór nad wykonywaniem konwencji TIR.
Cała sprawa zadziwia jednak polskich przewoźników, biorąc pod uwagę ilość i częstotliwość naszych przewozów do Rosji i Białorusi. W teorii tracą na tym wszyscy.
Źródło: transport.gov.pl
Artykuł z dnia
Archiwum artykułów