
Okres zimowy jest ciężki nie tylko dla człowieka, ale także dla naszych aut. Najbardziej narażone na uszkodzenia są koła i zawieszenie. Zaśnieżone ulice stwarzają nam wiele niebezpiecznych niespodzianek, czychają na nas wyrwy w jezdni i niewidoczne spod śniegu krawężniki . Powyższe czynniki powodują zniszczenia w postaci porozrywanych opon i pokrzywionych felg. Ponadto alufelgii po zimie mają liczne rysy i wżery.
Od tego momentu w celu poprawy stanu technicznego i wizualnego naszych felg możemy stosować dwie strategie, w zależności od zasobności naszego portfela. Pierwszą jest oddanie ich do fachowca lakiernika, gdzie uszczuplimy swoje dochody o średnio 300 - 400 zł. alternatywnie możemy zrobić sobie to we własnym zakresie.
Na rynku bowiem są w obrocie spraye do renowacji i lakierowania felg. Jesteśmy w stanie to zrobić sami, wystarczy nam:
- Spray do felg, ceny od 35 zł w górę
- Papier ścierny (adekwatny do głębokości wżerów, gramatura od 360 do 2000)
- Czas od 2 do 4 godzin
- Bawełniana szmatka
- Środek odtłuszczający powierzchnię (benzyna ekstrakcyjna, rozpuszczalnik)
- Odrobina chęci
Wykonanie.
Ściągamy koła, najlepiej na uprzednio przygotowane gazety/folie. Myjemy felgę wraz z oponą z obydwu stron, na stronie zewnętrznej, wizualnej, likwidujemy papierem ściernym wżery i zadrapania. Doprowadzamy do efektu gładkiej, równej powierzchni. Czyścimy ponownie i odtłuszczamy powierzchnię przed lakierowaniem, oklejamy, rozdzielając gazetami/taśmami malarskimi oponę od felgi. Malujemy przygotowaną powierzchnię, specjalnym sprayem do felg, stosując się do zaleceń producenta. Po zakończeniu i wyschnięciu malowanej powierzchni, zdejmujemy taśmę malarską z opony. W zależności od rodzaju felgi i użytego lakieru możemy nanieść lakier bezbarwny. Po wyschnięciu polerujemy element szmatką bawełnianą opcjonalnie używając pasty polerskiej.
Uwagi.
Po takich zabiegach zawsze warto powtórzyć wyważanie kół, szczególnie jeśli wżery były głębokie.
Techniki te nie oddadzą efektu przy elementach chromowanych.
Najlepiej malować w pozycji poziomej w celu uniknięcia zacieków, nanosząc farbę równomiernie 2-3 krotnie cienką wartswą.
Łukasz Deja, KrajowyTransport.pl .
*Redakcja krajowytransport.pl nie bierze odpowiedzialności za udzielane porady i działania użytkowników wynikające z tekstu.
Artykuł z dnia
Archiwum artykułów