W ramach nowego cyklu wywiadów z właścicielami firm transportowych, postanowiliśmy zbadać jakie marki i modele aut dostawczych znajdują ich uznanie. Żeby dobrze określić właściwości aut wybraliśmy przewoźnika EagleTrans działającego na długich trasach pomiędzy Polską a Anglią.
KT: Już od wielu lat pokonuje Pan trasę do Anglii różnymi samochodami, miał Pan więc czas na obserwację poszczególnych roczników i modeli różnych marek. Która z nich zyskała Pana uznanie i z jakiego powodu?
EagleTrans: W firmie korzystamy wyłącznie z aut dostawczych do 3,5 tony Fiat Ducato w wersji Maxi. Powodem wyboru tej marki były opinie moich pracowników - kierowców których zdanie jest tutaj najbardziej wyważone gdyż to wlasnie oni eksploatowali także inne marki jak Renault Master czy Volkswagen Crafter. Jednogłośnie każdy z nich wybrał Fiata Ducato. Opinia kierowców w firmie była oparta na wieloletnim eksploatowaniu rożnych marek, z pewnością można zaufać doświadczeniu.
KT: Kierowcy chętniej wybierali Fiata i do dalekich i do krókich, miejskich tras?
EagleTrans: Zauważyłem, że do dalekich tras jak również i do małych dystansów kierowcy woleli jechać Fiatem Ducato, co też przełożyło się złożenie całej floty z fiatów.
KT: Po takich dystansach zauważa się szczegóły niewidoczne dla okazjonalnego użytkownika auta, co zwróciło Pana uwagę w Ducato?
EagleTrans: Fiat Ducato jako jedyny Van posiada piękną i funkcjonalną kierownicę, ergonomia siedzisk jest rownież niebywała ale przede wszystkim co skłania do zakupu tej marki to objętośc załadunku - największa ze wszystkich Vanów na rynku do 3,5 tony i wynosi 18,5m2 a to naprawdę bardzo dużo znaczy dla kuriera. Kolejnym powodem jaki chwalą sobie pracę z Fiatem nasi kierowcy to spryt i zwrotność. Auto jest niebywale zwrotne, napęd bez wału sprawia, że przyspieszenie i jazda jest przyjemna jak autem osobowym.
KT: Widać, że naprawdę lubi Pan te auta, jednak muszą posiadać jakieś wady, co najbardziej Pana wkurzyło podczas eksploatacji i po jakim czasie pojawiły się pierwsze usterki?
EagleTrans: Pierwsze usterki pojawiały się zazwyczaj w zawieszeniu lub elektryce, to zrozumiałe na takich dystansach. Fiat popełnił drobne błędy zwłascza w rocznikach 2013-2014 gdzie wtyki i wiązki elektryczne często śniedziały a zgłoszenia o awariach szły w tysiące aut! Sami byliśmy tego świadkami ponieważ i u nas w firmie model wydany przez salon juz po około 20 tygodniach miał problemy z odpalaniem a komputer sypał błędami. Jednak po wymianie zaśniedziałych wtyków, auta do dzis pracują bez zarzutu.
KT: A zawieszenie? Szczególnie narażone na krajówkach?
EagleTrans: W zawieszeniu źle zostały rozwiązane gumy przy kielichach amortyzatorów przednich, ktore dość często, bo po około 100.000 km potrafiły dokuczać. Ogólnie marka Fiat Ducato to bardzo dobry i funkconalny Van a przy przebiegach 200.000tys km. rocznie nie odnotowaliśmy większych awarii oprócz wyżej wspomnianych.
KT: Wedle tego co Pan mówi Fiat deklasuje inne Vany. Jak Pan wspomina inne marki i co sprawiło, że pokazał im Pan plecy?
EagleTrans: Opinia na temat Fiata jest podparta wieloletnim korzystaniem z innych marek ( w firmie używamy i wymieniamy auta max do 24 miesięcy na nowe). Jeździmy wyłącznie autami salonowymi ponieważ dystanse jakie pokonuje flota pojazdów z Polski do Anglii wymaga na nas, w branży jaką realizujemy, bezawaryjności. Dlatego na przestrzeni już prawie 10 lat przetestowaliśmy praktycznie wszystkie marki z rodziny VAN.
Niewątpliwie najsłabiej wypadł Volkswagen Crafter z rocznika 2010-2012 bo wlaśnie wtedy były użytkowane w firmie. Auta spalające niebagatelne ilości paliwa, bardzo ociężałe i nie posiadające lekkości i zwrotności. Ceny, za które można nabyć nowe lub nawet używane Craftery to ceny oderwane od rzeczywistości. Auta które należy moim zdaniem odrzucić do pracy kurierskiej to Renault Master - są bardzo awaryjne przy dość słabym wykończeniu.
KT: Jednak nie każdy kurier, szczególnie początkujący zdecyduje się udać po salonowego Fiata. Co wtedy radzi Pan kupić?
EagleTrans: Jeśli oczywiście szukamy taniego i starszego modelu to najlepszym rozwiązaniem jest Volkswagen LT - te auta spisują sie do dziś bezawaryjnie, są to auta bezkonkurencyjne i idealne do pracy kurierskiej miejskiej. Spalające 8-11 litrów paliwa / 100km LT pozwolą spokojnie rozpocząć biznes. Volkswageny LT zasłyneły bezawaryjnością a ich budowa nadwozia do dzis nie umniejsza wyglądowi. Trzeba przyznać, że ceny nawet 20 letnich eLTeków są doś drogie jednak coś musi za tym iść - my własnie takim modelem rozpoczynaliśmy działalność i bardzo mile wspominamy użytkowanie Vanów LT. Są to na pewno idealne auta do pracy kurierskiej miejscowej.
KT: Serdecznie dziękujemy za podzielenie się doświadczeniami związanymi z Vanami i życzymy szerokiej drogi.
PL. tel/fax - 076 7225880 - centrala w Polsce PL. tel/fax - 032 4505847 - biuro w Polsce PL. tel/fax - 022 4277625 - biuro w Polsce UK. tel/fax - 0844 555 2003 - biuro w Londynie UK. tel/fax - 0208 1233 800 - biuro w Londynie UK. tel/fax - 0844 7078704 - biuro w Londynie PL. mobile - 0793 001 081 - kierownik
Artykuł z dnia
Archiwum artykułów