Trzeci kwartał roku 2014 przyniósł skok o 20 proc. w kwestii wysyłanych paczek. Dane klarownie pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej. Pod uwagę brane są paczki przekazywane za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Główną przyczyną sukcesów jest wzrost zainteresowania sklepami internetowymi. – Ilości wysyłek wzrosną w tym roku o około 19%.ze względu na handel internetowy– mówi Janusz Wojtas, z zarządu Poczty Polskiej S.A. – Poczta Polska zyskuje jednak więcej, nawet do 30% udziałów w tym rynku – dodaje Janusz Wojtas.
E-zakupy stają się rutyną
Zróżnicowany wybór w sklepach internetowych zdecydowanie zachęca i rozleniwia. najczęściej kupujemy: artykuły domowe , dla dzieci, odzież, obuwie i kosmetyki. Wzrasta także udział "ciężkich" zakupów, jak: materiały budowlane, sprzęt AGD, RTV i komputerowy oraz żywność.
Istnieje wyraźna gradacja potrzeb podczas wyboru przesyłki czy to pocztowej, czy kurierskiej są:
Doręczenia w terminie (41%)
Dobry stosunek ceny usługi do konkurencji (34%)
Dbanie o brak uszkodzeń (22%).
Brak zagubień towaru (20%)
Wysoka skuteczność doręczeń do osób prywatnych (18%)
Możliwość obserwowanie trasy przesyłki (16%).
Krótki okres oczekiwania na odbiór przesyłki (15%)
Ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb (12%).
Rodacy nadali o 40 % więcej pocztowych przesyłek kurierskich. Tak duże zainteresowanie klientów usługami kurierskimi, w tym przede wszystkim usługą Kurier 48.
Źródło: poczta-polska. pl
Artykuł z dnia
Archiwum artykułów