Rośnie popularność zakupów internetowych w ramach Świąt, aż 80% osób z dostępem do sieci ma w planach dokonać tego typu transakcji zaś 17 proc. odrzuca taką ewentualność. Co z pewnością ucieczy największego gracza, aż 70% kupujących wybiera Pocztę Polską do dostarczenia upominków - jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia.
Czynnikiem decydującym jest z pewnością wygoda, nic nie przebije domowej atmosfery połączonej z wydawaniem pieniędzy przelewem. Nie da się ukryć, że sklepy internetowe w swiadomości Polaków mają tańszy asortyment ( uważa tak 67 proc.) i szerszy wybór niż w klasycznych sklepach (uważa tak 43 proc.).
Przeciwko tego typu zakupom stale są kwestie niemożności obejrzenia towaru na żywo, obawy co do uczciwości, skomplikowane kwestie logowanie.
Najczęściej zamawiane produkty to - kosmetyki (56 proc.), słodycze (49 proc.), zabawki (45 proc.). Aż 50% kupujących wybierze także książki, co może być ciekawym paradoksem czasów internetu.
Źródło: newseria
Artykuł z dnia
Archiwum artykułów