Jak być odpowiedzialnym kierując autem, uczy nas kampania społeczna: "Nie [przy]dzwoń za kierownicą"
Jak wskazują statystyki, niemal co czwarty wypadek jest połączony z korzystaniem z telefonów komórkowych podczas prowadzenia pojazdu. Wciąż rosnąca tendencja do używania komórek podczas jazdy skłania do przeprowadzenia kampanii na rzecz uświadamiania kierowców (szczególnie zawodowych) jak wielkie niebezpieczeństwo grozi osobom używających elefonów w czasie jazdy. Projekt "Nie [przy]dzwoń za kierownicą" jest odpowiedzią na ten społeczny problem
"Mam nadzieję, że akcja dotrze do jak najszerszego grona odbiorców, a przede wszystkim do zawodowych kierowców, którzy znaczną część swojego czasu spędzają za kierownicą. Z badań wynika, że zaledwie 24% uczestników ruchu korzysta z zestawów głośnomówiących, natomiast aż 65% ankietowanych kierowców przyznaje, że korzysta z telefonów komórkowych w czasie jazdy. To zatrważające statystki. Dlatego też, poprzez tego typu akcje chcemy zmieniać świadomość kierowców i ich poczucie odpowiedzialności za kierownicą" zauważył Mariusz Sokołowski, rzecznik KGP.
Statystyki przerażają, ponad 47% ankietowanych kierowców rozmawia przez telefon w czasie jazdy i aż 65% czyta oraz pisze wiadomości tekstowe (co jeszcze bardziej rozprasza uwagę prowadzącego). Tego typu czynności aż czterokrotnie zwiększają możliwość wypadków. Pomimo tego ilość kierowców korzystających z aparatów telefonicznych rośnie. Korzystanie z telefonów komórkowych podczas prowadzenia auta w zdecydowanym stopniu obniża koncentrację i tym samym utrudnia bezpieczne poruszanie się po drodze. Stwarza to realne zagrożenie nie tylko dla prowadzącego, lecz przede wszystkim dla osób postronnych, przechodzących przez pasy oraz rowerzystów.
Patronat honorowy nad akcją "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" objęła KGP, Partnerami projektu zostały Liberty Ubezpieczenia, LeasePlan, Grupa LOTOS Corpoflota oraz Scanmed Multimedis.
Źródło: bezkomorki.pl
Artykuł z dnia
Archiwum artykułów